تولید و عرضه سنگ های ساختمانی

۱ مطلب در فروردين ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

برش سنگ در کارخانه

سنگ ها پس از اینکه از معادن استخراج می شوند در انبارهایی که مربوط به معدن می باشند نگهداری خواهند شد و پس از اینکه این سنگ ها خریداری شدند از طریق تریلی به کارخانه ها فرستاده خواهند شد. بر روی سنگ ها عملیات برش و فرآوری انجام می پذیرد دلیل آن هم این است که سنگ ها به شکل کوپ های خام می باشند. کوپ ها به دو شکل کوچک و نیز به شکل قالب صابونی  می باشند که گزینه بهتر برای کارخانه قالب صابونی می باشد زیرا پرت آن کم می باشد.

کوپ ها بوسیله جرثقیلی که در کارخانه سنگ قرار دارد از روی تریلی تخلیه می شوند. نکته مهم چیده شدن کوپ ها می باشد تا خطرات احتمالی به صفر رسد. کوپ ها زیر دستگاه برش قرار خواهند گرفت تا بوسیله اره و یا یک سی تیغ عمل برش انجام گیرد. سنگ ها به شکل عمودی و در اندازه هایی که مورد نظر کارخانه می باشد برش می خورند. سنگ های برش خورده در محلی قرار گرفته تا کمی خشک شوند و مراحل بعد بر روی آن ها آغاز گردد.

بسته به جنس سنگ مرحله بعد آغاز می گردد. اگر از نوع سنگ مرمریت باشد باید مرحله یو وی آغاز گردد، اگر تراورتن باشد رزین و کوره آماده می گردد. برای گرانیت هم آماده سازی خاصی مورد نیاز نمی باشد.  برای پرداخت سطح، سنگ ها به زیر دستگاه ساب می روند. برق و شفافیتی که در سنگ ها مشاهده می کنید به دلیل ساب زدن آن ها می باشد که در سنگ های مختلف درجه آن ها متفاوت است. مرحله بعد هم که آماده سازی سنگ برای بهره برداری و برش سنگ به سفارش مشتری می باشد.

  • محمد میرزایی